NM170811-8102574

Bli scout i Redbergslids Scoutkår!

Vi är raised by adventure

Det bästa vi vet är äventyr. Inte bara för att det ger pirr i magen och tovor i håret. Men också för att det formar oss till dom vi är och kan bli. När ett äventyr ger skavsår på hälen lämnar det också kvar nytt mod och känslan av att klara mer än vi tror. Det är äventyren som händer inom oss och som stannar kvar långt efter att vi kommit hem. Oavsett vem du är eller var du kommer ifrån finns det ett äventyr som väntar!

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet. Läs mer om våra avdelningar här.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Gå med i vår kår och testa scouting

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.