Spårare åk 2-3

Välkommen till spårarna i Redbergslids Scoutkår – Mowglis gäng

Lär dig nya saker och träffa nya kompisar redan från första dagen i Scouterna. Hitta på nästan vad som helst, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat.

På mötena så leker vi (det är kul!), vi gör hantverk (makramé, syr matpåsar, söljor & halsband), vi kan hantera lyktan, tyda hemliga språk, göra knopar, grilla marshmallows, baka ”görgoa” muffins, grilla pinnbröd och lära oss om naturen. Ibland så bara vi myser också.

Vi åker iväg på läger, hajk och har övernattning, då har vi lägerbål & får ta märken. Allting tillsammans blir kul & vi skaffar oss nya vänner.

Det är jättekul att vara med i Mowglis gäng!

Vi träffas i scoutlokalen på måndagar. Tiden är som vanligt mellan 18.00 och 19.15. Det är bra om du är klädd för utomhusäventyr vid varje möte.

//Spårarledarna

SPÅRARROPET

Bandalog, elefant, vargunge, schakal
vi halkar fram på bananens skal.
Vi ylar, skäller, tjattrar och tutar,
när vi kommer fram alla andra kutar.
Bland skogens lianer har vi vår säng,
det är vi som kallas för Mowglis Gäng.

Ledare på avdelningen Spårare