stjärnhimmel_och_tält_på_jamboree17

Engagera dig i kåren

Scouterna är en ideell organisation och alla ledare ställer upp på sin fritid helt utan ersättning. Tillsammans bidrar vi till att barn och ungdomar utvecklas och får en meningsfull fritid.

Är du som vuxen intresserad av att prova på scouting så finns det flera olika möjligheter. Var med som ledare på en avdelning, engagera dig på helgaktiviteterna, var med i styrelsen eller kom och umgås på en ledaraktivitet.
Du är med så mycket som du känner att du har tid för, vi är glada för den hjälp du kan och vill ställa upp med!
Vill du börja med att träffa oss ledare är två återkommande aktiviteter, endast för oss vuxna, våren och höstens planeringsdagar. Samt att vi försöker hitta på något tillsammans varje termin endast för oss ledare.
Är du intresserad? Kontakta vår Kårordförande så berättar vi mer eller fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!