Om kåren

Redbergslids Scoutkår bildades år 1961 och har i dag ca 125 medlemmar. Kåren tillhör Scouternas Riksorganisation som har totalt ca 70 000 medlemmar. Vi håller till i Lunden vid Överåsvallen där du finner våran scoutlokal. Vi har också en utflyktsstuga ¨Vintermyst¨ som ligger ute i skogen i Härryda kommun.

Vill du bli ledare i Redbergslids Scoutkår?

Vi söker ständigt efter nya ledare som kan hjälpa till att ge våra barn och ungdomar den bästa möjliga scoutupplevelsen. Har du själv varit scout är det givetvis en fördel, men det är absolut inget krav. Det viktigaste är att du har ett öppet sinne och gillar att jobba med barn och ungdomar.
Vi söker också efter personer som vill engagera sig i kåren för att drifta och stötta verksamheten i övrigt.
Är du intresserad? Kontakta oss på info@redbergslidscout.se.

Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får oss att växa som individer. Vi är schyssta kompisar som drivs av våra värderingar och vår vilja att förbättra världen. Vi finns över hela jorden med 30 miljoner medlemmar. I scouterna har vi ingen avbytarbänk, alla får vara med.
Det syns inte alltid utanpå, men vi är många som vet hur det känns. Att vara med i en rörelse som finns i hela världen för unga, av unga, stöttade av vuxna.

Scouting gör unga redo för livet – vill du vara med? – Bli scout nu
Scouterna är en religiöst- och partipolitisk obunden ungdomsorganisation som låter unga människor utvecklas socialt, känslomässigt, fysiskt och intellektuellt. Scoutrörelsen på 2000-talet handlar om mångfald, samhällsengagemang och utveckling, både individuellt och i grupp.