Vintermyst

Vintermyst är vår mysiga utflyktsstuga där vi har läger och hajker. Den ligger ute i skogen, några kilometer från Landvetter flygplats. Nära till sjöar och skog, vilket är passande. Där finns även en bastu byggd av seniorlaget Kånken.

Redbergslids Scoutkår har i snart 30 år huserat på Vintermyst. På området finns stora öppna ytor väl lämpade för tält. I stora huset finns sovloft på övervåningen och rum och kök på bottenvåningen. I Gröna huset finns det ytterligare sovplatser och i tillförande annex toalett. På området finns även en lada, utekök, vedbod, brunn, en eldplats, en lägerbålsplats, ett fast vindskydd och en bastu.

Avdelningarna brukar lägga någon av sina utfärder dit och vi har ofta läger där på Kristihimmelfärdshelgen med hela scoutkåren och andra scoutkårer.

I nuläget hyr vi endast ut Vintermyst till medlemmar i scoutkåren, föräldrakooperativet Linbråkan och andra scoutkårer.

Vintermystvägen 11

438 94 Härryda