Viktig information gällande Covid-19

15 mars, 2020 av Joel Arvidsson

Hej!

Redbergslids Scoutkår fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att minska risken för smittspridning. Detta sker även på rekommendationer av Scouterna och Göteborgs Scoutdistrikt.

Vår verksamhet kommer även fortsättningsvis främst vara utomhus, kom ihåg att alltid ha kläder efter väder. I viss mån med begränsat antal personer kommer verksamhet att kunna ske inomhus patrullvis.

Handtvätt i samband med möte är obligatoriskt. Det är även rekommenderat att tvätta händerna hemma inför och även efter möte.

För att minska risken för smittspridning vid hämtning och lämning så sker detta helt och hållet utomhus. Kom ihåg att undvika trängsel och håll avstånd även utanför lokalen.

I den mån vi inte kan hålla någon verksamhet, kommer våra ledare att försöka kontakta de scouter som finns på avdelningen för att säga hej och kolla läget, vi tror det är viktigt att hålla ihop även om vi inte möts varje vecka.

Var uppmärksam på den information som kommer från avdelningsledarna då denna kan komma med kort varsel gällande flyttade, inställda eller ändrade möten. Kom ihåg att meddela ledarna innan mötet ifall ni inte ämnar delta.

Har ni frågor eller funderingar så kontakta ledarna på respektive avdelning.

Väl mött!
Styrelsen Redbergslids Scoutkår